22.04.2014 Komisyon Kararları

23 Nisan 2014 Çarşamba | Kurumsal / Komisyon Kararları | |

Samsun Büyükşehir Belediye Meclisi İhtisas Komisyonlarına ait 22.04.2014 tarihli Komisyon Raporları aşağıya çıkarılmıştır.

KOMİSYON RAPORLARI
  1. (K.NO:100) İmar ve Şehircilik Dairesi Başkanlığının 10.04.2014 tarih ve 966 sayılı; Çatı kullanımlarıyla ilgili olarak “Konut amaçlı tek bağımsız bölümden oluşan binalar hariç olmak üzere, çatı aralarına bağımsız bölüm ve son kattaki bağımsız bölümlerle irtibatlı piyesler yapılamaz. Ancak, bu kısımlara su deposu ve asansör kulesi yapılabilir ve bina ortak alanı olarak kullanılabilir.” Plan notu eklenmesine ilişkin 1/5000 ölçekli nazım imar planı  değişikliği hazırlanmıştır.Söz konusu 1/5000 ölçekli nazım imar planı  değişikliği ve plan açıklama raporunu uygun gören, İmar ve Bayındırlık, Çevre ve Sağlık, Hukuk Komisyonları raporu.
  2. (K.NO:101)İmar ve Şehircilik Dairesi Başkanlığının 10.04.2014 tarih ve 968 sayılı; Atakum İlçesi Belediye sınırlarında,  Mimar Sinan Mahallesi, uygulama imar planı F36b.16b.3a paftasında 11834 ada 1 nolu parselin bulunduğu alanda Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü’nün 27.12.2013 gün ve 44618067 sayılı yazısı doğrultusunda  kültürel tesis alanı kullanımının yapılaşma koşullarının yeniden düzenlenmesine ilişkin 1/1000 ölçekli uygulama imar planı  değişikliği hazırlanmıştır.Söz konusu 1/1000 ölçekli uygulama imar planı değişikliği  ile plan açıklama raporunu uygun gören, İmar ve Bayındırlık, Eğitim Kültür Gençlik ve Spor Komisyonları raporu.
  3. (K.NO:102)İmar ve Şehircilik Dairesi Başkanlığının 10.04.2014 tarih ve 969 sayılı; İlkadım İlçesi Belediye sınırlarında,  Kuşçulu Mahallesi, nazım imar planı F36b.21b pafta, 10905 ada 1 nolu parselin bulunduğu alanda konut alanı kullanımının ticaret alanı kullanımına dönüştürülmesine ilişkin 1/5000 ölçekli nazım imar planı  değişikliği için 26.03.2014 günlü dilekçe ile Belediyemize başvurulmuştur. Söz konusu 1/5000 ölçekli nazım imar planı  değişikliği ve plan açıklama raporunu uygun gören, İmar ve Bayındırlık, Çevre ve Sağlık Komisyonları raporu.
  4. (K.NO:103)İmar ve Şehircilik Dairesi Başkanlığının 10.04.2014 tarih ve 970 sayılı; Canik İlçesi Belediye sınırlarında,  Hasköy Mahallesi, nazım imar planı F36b.23d paftası, 239 ada 5 parselin bulunduğu alanda, üniversite alanı kullanımından kültürel tesis alanı (yurt) alanı ayrılmasına ilişkin 1/5000 ölçekli nazım imar planı  değişikliği için Gençlik ve Spor Bakanlığı Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Samsun Bölge Müdürlüğü’nün 10.03.2014 tarih ve 766 sayılı yazısı ile Belediyemize başvurulmuştur. Söz konusu 1/5000 ölçekli nazım imar planı  değişikliği ve plan açıklama raporunu uygun gören, İmar ve Bayındırlık, Eğitim Kültür Gençlik ve Spor Komisyonları raporu.
  5. (K.NO:104)İmar ve Şehircilik Dairesi Başkanlığının 10.04.2014 tarih ve 971 sayılı; Canik İlçesi Belediye sınırlarında,  Çİnekoğlu Mahallesi, nazım imar planı F36b.23d paftasında 117 ada 5 ve 15 nolu parsellerin bulunduğu alanda konut ve dini tesis alanı kullanımlarının yeniden düzenlenmesine ilişkin 1/5000 ölçekli nazım imar planı  değişikliği için Canik Belediye Başkanlığı’nın 06.03.2014 gün ve 22510021-622-23360  sayılı yazısı ile Belediyemize başvurulmuştur. Söz konusu 1/5000 ölçekli nazım imar planı  değişikliği ve plan açıklama raporunu uygun gören, İmar ve Bayındırlık, Eğitim Kültür Gençlik ve Spor Komisyonları raporu.
  6. (K.NO:105)İmar ve Şehircilik Dairesi Başkanlığının 10.04.2014 tarih ve 972 sayılı; İlkadım İlçesi Belediye sınırlarında, nazım imar planı F36b.22b paftası ve uygulama imar planı F36b.22b.1b paftalarının bulunduğu alanda ticaret alanı kullanımının meydan kullanımına çevrilmesine ilişkin 1/5000 ve 1/1000 ölçekli koruma amaçlı imar planı değişikliği hazırlanmıştır.Söz konusu 1/5 000 ve 1/1000 ölçekli koruma amaçlı  imar planı değişikliği ile plan açıklama raporunu uygun gören, İmar ve Bayındırlık, Çevre ve Sağlık Komisyonları raporu.
  7. (K.NO:106)İmar ve Şehircilik Dairesi Başkanlığının 10.04.2014 tarih ve 973 sayılı; İlkadım İlçesi Belediye sınırlarında,  uygulama imar planı F36b.22c.1c paftası, 9968 ve 9969 nolu adaların bulunduğu alanda İdare Mahkeme Kararının yerine getirilmesi için ticaret ve katlı otopark alanı kullanımlarının yeniden düzenlenmesine ilişkin Büyükşehir Belediye Meclisinin 14.02.2014 gün ve 4/43 sayılı kararıyla kabul edilen 1/1000 ölçekli uygulama imar planı değişikliğine Mimarlar Odası Samsun Şubesi ve  vatandaşlar tarafından 10.03.2014, 11.03.2014, 13.03.2014 ve  14.03.2014 günlü dilekçeler ile itirazda bulunulmuştur.Söz konusu plan değişikliği ile ticaret ve katlı otopark kullanımı, ticaretin azaltılması şeklinde yeniden düzenlendiğinden, arkat kaldırılarak yapılaşma hakları azaltıldığı ve İdare Mahkemesi kararı doğrultusunda işlem yapılmış olduğundan itirazların reddini uygun gören, İmar ve Bayındırlık, Çevre ve Sağlık, Hukuk Komisyonları raporu.
  8. (K.NO:107)İmar ve Şehircilik Dairesi Başkanlığının 10.04.2014 tarih ve 975 sayılı; Atakum İlçesi Belediye sınırlarında,  uygulama imar planı F36b.16a.4a ve F36b.16a.4b paftalarında, Barış Caddesinin bulunduğu alanda Fen İşleri Daire Başkanlığı’nın 13.03.2014 gün ve 837 sayılı yazısı doğrultusunda  yol ve yeşil alan kullanımlarının yeniden düzenlenmesine ilişkin 1/1000 ölçekli uygulama imar planı  değişikliği hazırlanmıştır. Söz konusu 1/1000 ölçekli uygulama imar planı değişikliği  ile plan açıklama raporunu uygun gören, İmar ve Bayındırlık, Ulaşım Komisyonları raporu.
  9. (K.NO:108)İmar ve Şehircilik Dairesi Başkanlığının 10.04.2014 tarih ve 978 sayılı; İlkadım İlçesi Belediye sınırlarında, Tepecik Mahallesi, uygulama imar planı F36b.21c.2b ve F36b.21c.2d paftaları, 10321 ada 11 nolu parsel, 10265 ada 1 ve 2 nolu parsellerin bulunduğu alanda, İlkadım Belediye Meclisinin 05.03.2014 gün ve 6/19 sayılı kararıyla; park ve yurt alanı kullanımlarının  sosyal ve kültürel tesis alanı kullanımına dönüştürülmesi yanında kaldırılan park alanı karşılığında konut alanı kullanımından park alanı ayrılmasına  ilişkin oy birliğiyle uygun görülen uygulama imar planı değişikliği İlkadım Belediye Başkanlığının 10.03.2014 gün ve 94651478/301.05.03/72   sayılı yazısıyla Belediyemize gönderilmiştir.Söz konusu 1/1000 ölçekli uygulama imar planı değişikliği ve plan açıklama raporunu uygun gören, İmar ve Bayındırlık, Eğitim Kültür Gençlik ve Spor Komisyonları raporu.
  10. (K.NO:109)İmar ve Şehircilik Dairesi Başkanlığının 10.04.2014 tarih ve 980 sayılı; İlkadım İlçesi Belediye sınırlarında, Derebahçe Mahallesi, uygulama imar planı  F36b.22c.1d paftası, 3246 ada 23 nolu parselin bulunduğu alanda, İlkadım Belediye Meclisinin 06.02.2014 gün ve 4/16 sayılı kararıyla;  parsel üzerinden geçen enerji nakil hattının yeraltına alınacak olmasından dolayı, imar planından kaldırılmasına ilişkin oy birliğiyle uygun görülen uygulama imar planı değişikliği İlkadım Belediye Başkanlığının 13.02.2014 gün ve 94651478/301.05.03/34   sayılı yazısıyla Belediyemize gönderilmiştir. Söz konusu 1/1000 ölçekli uygulama imar planı değişikliği ve plan açıklama raporunu uygun gören, İmar ve Bayındırlık, Çevre ve Sağlık Komisyonları raporu.
  11. (K.NO:110)İmar ve Şehircilik Dairesi Başkanlığının 10.04.2014 tarih ve 983 sayılı; Atakum İlçesi Belediye sınırlarında, Mimar Sinan Mahallesi, uygulama imar planı F36b.16b.4c paftası, 2798 nolu parselin bulunduğu alanda, Atakum Belediye Meclisinin  08.01.2014 gün ve 2/6 sayılı kararıyla; “cami parseli içerisinde çekme mesafesi aranmaksızın h:3.50 metreyi ve 40 m2’yi aşmayacak şekilde müştemilat yapılabilir.” plan notu eklenmesi yanında ada kenarının yeniden düzenlenmesine ilişkin oy birliğiyle uygun görülen uygulama imar planı değişikliği Atakum Belediye Başkanlığının 16.01.2014 gün ve 84211085-301.05-8/205 sayılı yazısıyla Belediyemize gönderilmiştir. Söz konusu 1/1000 ölçekli uygulama imar planı değişikliği ve plan açıklama raporunun, 3194 sayılı İmar Kanununa aykırı yapılaşmanın yasallaştırılmasına yönelik olmasından ve 5216 sayılı Yasanın 11.maddesine göre işlem başlatılmak üzere Atakum İlçe Belediyesine yazı yazıldığından, eski plan haklarına dönüşü sağlayacak şekilde değiştirilerek onaylanmasını uygun gören, İmar ve Bayındırlık, Eğitim Kültür Gençlik ve Spor Komisyonları raporu.
  12. (K.NO:111)İmar ve Şehircilik Dairesi Başkanlığının 10.04.2014 tarih ve 985 sayılı; Canik İlçesi sınırlarında, Hasköy Mahallesi, uygulama imar planı F36b.23d.2c   paftası 4720 ada, 17, 18, 19, 20 ve 21 nolu parsellerin bulunduğu alanda, Canik Belediye Meclisinin  05.03.2014 gün ve 6/9 sayılı kararıyla; Büyükşehir Belediye Meclisinin 15.11.2013 tarih ve 21/383 sayılı kararıyla kabul edilen 1/5000 ölçekli nazım imar planı değişikliğine uygun olarak; konut alanı kullanımının TAKS:0.30 ayrık nizam 4 kat yapılaşma koşullu yurt kullanımına dönüştürülmesine ilişkin oybirliği ile uygun görülen uygulama imar planı değişikliği Canik Belediye Başkanlığının 14.03.2014 gün ve 11547413-301.05-24260 sayılı yazısıyla Belediyemize gönderilmiştir. Söz konusu 1/1000 ölçekli uygulama imar planı değişikliği ve plan açıklama raporunu uygun gören, İmar ve Bayındırlık, Eğitim Kültür Gençlik ve Spor Komisyonları raporu.
  13. (K.NO:112)İmar ve Şehircilik Dairesi Başkanlığının 01.04.2014 tarih ve 960 sayılı;
  14. İlgi : (a) Tekkeköy Belediyesinin 17.02.2014 tarih 713sayılı yazısı
  15. (b) İlkadım Belediyesinin 06.03.2014 tarih 632 sayılı yazısı
  16. Samsun Büyükşehir Belediye Meclisinin 14.03.2007 tarih 116 sayılı kararı ile kabul edilen “Denetim görevi ile meydan, bulvar, cadde, yol ve sokakların isimlendirilmesi ve numaralandırılması Büyükşehir belediyesinin uhdesindedir” hükmünce;
  17. 1-)      İlgi (a) yazısında belirtilen; Tekkeköy İlçesi İstiklal Mahallesinde 336 ada 4 parselin önünde bulunan ekli krokide gösterilen yolun mevcut imar planına göre 1527. Sokak(T.N:57) olarak isimlendirilmesi,
  18. 2-)      İlgi (b) yazısında belirtilen; İlkadım ilçesi Derebahçe Mahallesinde 3910 ada ile 3916 adaların arasında bulunan ekli krokide gösterilen yola mevcut imar planına göre 1807.sokak (T.N:31.06) olarak isimlendirilmesini uygun gören, İmar ve Bayındırlık, Ulaşım Komisyonları raporu.
  19. (K.NO:113)Makina İkmal Bakım ve Onarım Dairesi Başkanlığının 03.04.2014 tarih ve 147 sayılı; Büyükşehir Belediyesi Fen İşleri Dairesi Başkanlığı hizmetlerinde  kullanılmak üzere 12 adet Damperli Kamyon (6x4) ile 2 adet Çekici Kamyon ihtiyacımız bulunmaktadır.        Taşıt Kanununda yapılan değişikliklerle İl Özel İdareleri, belediyeler ve bunların bağlı kuruluşları ile mahalli idare birliklerinin kendi meclislerinden izin alarak  taşıt edinebileceği hükmü getirilmiştir. Bu hükme göre ; 12 adet Damperli Kamyon (6x4) ile 2 adet Çekici Kamyon  satın alınmasına izin verilmesini uygun gören, Plan ve Bütçe, Hukuk, Ulaşım Komisyonları raporu.
  20. (K.NO:114)Makine İkmal Bakım ve Onarım Dairesi Başkanlığının 31.03.2014 tarih ve 131 sayılı; Büyükşehir Belediyemiz Fen İşleri Dairesi Başkanlığı  hizmetlerinde kullanılmak üzere 12 adet Damperli Kamyon (6x4), 2 adet Çekici Kamyon, 1 adet Kaya Delici, 1 adet Paletli Ekskavatör, 12 adet Lastik tekerlekli mini yükleyici, 12 adet Kazıcı-Yükleyicinin acilen alınması düşünülmektedir. Bahse konu 12 adet Damperli Kamyon (6x4), 2 adet Çekici Kamyon, 1 adet Kaya Delici, 1 adet Paletli Ekskavatör, 12 adet Lastik tekerlekli mini yükleyici, 12 adet Kazıcı-Yükleyici’lerin  satın alınmasında kullanılmak üzere toplam KDV.dahil  11.440.000,00 tutarında krediye ihtiyaç olup bu kredinin yurt içinden ve yurt dışından kredi veren finans kurumlarından, devlet veya özel bankalardan veya İller Bankası A.Ş.’den, 5393 sayılı Belediye Kanununun 18.maddesinin d fıkrası hükmü gereği 36 ay vadeli aylık eşit taksitler halinde ve kullanıldığı aydan itibaren geri ödenmek üzere kullanılmasına, gerektiğinde temlik vermeye, İller Bankası ve Büyükşehir payı gelirlerimizin teminat olarak gösterilmesine, Belediyeye ait  gayrimenkulleri ipotek etmeye, kredi veren kuruluşlardan talep edilmesi halinde İller Bankası Anonim Şirketinden teminat mektubu alınmasına, kredinin kullanılmasında ve kredi ile ilgili işlemlerin yürütülmesinde, Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Ziya YILMAZ’ın yetkili kılınmasını uygun gören, Plan ve Bütçe, Hukuk, Ulaşım Komisyonları raporu.
  21. (K.NO:115)Emlak ve İstimlak Dairesi Başkanlığının 27.03.2014 tarih ve 495 sayılı; Belediyemiz kamu kaynaklarının etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde elde edilmesi ve kullanılmasını sağlayarak, katma değer yaratarak; kanunlarında belirtilen kamu hizmetlerini yerine getirebilmek için, stratejik plan ve programlarda yer alan politika ve hedefler doğrultusunda çalışmalarını sürdürmektedir.Belediyemiz, belediye ve mücavir alan sınırları içinde, fiziki, ekonomik ve sosyal çöküntü alanları ile afet tehlike ve riski taşımakta olan alanların iyileştirme, tasfiye, yenileme gibi yöntemlerle planlı, düzenli, sürdürülebilir ve yaşanabilir çevrelere dönüştürülmesini amaçlamakta; 5393 Sayılı Belediye Kanunu’nun 15/h maddesi ve 69. maddeleri uyarınca düzenli kentleşmeyi sağlamak, şehrimizin konut, sanayi ve ticaret alanı ihtiyacını karşılamak için konut ve toplu konut yapmak amacıyla, arazi satın almakta veya kamulaştırma yapmaktadır. Üretilen konutlar gerek kentsel dönüşüm ve gelişim proje uygulamalarında hak sahiplerine verilmekte, gerekse yeni kentsel dönüşüm ve gelişim projelerine kaynak yaratmak amacıyla ihale ile satışı yapılmaktadır.Toplu Konut İdaresi (TOKİ) ile Belediyemiz arasında imzalanan Kentsel Dönüşüm ve Gelişim Projeleri kapsamında bugüne kadar Hastanebaşı, Selahiye, Kazım Karabekir ve Adalet Mahallelerinde olmak üzere toplam 928 adet konut üretilmiştir.  29/09/2005 tarih ve 25951 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren “Belediyelerin Arsa, Konut ve İşyeri Üretimi, Tahsisi, Kiralaması ve Satışına Dair Genel Yönetmeliğin” 15. ve 16. maddeleri uyarınca, “konutların tahsis ve satışlarında alınacak peşinat miktarlarını, peşin ödemelere uygulanacak indirim oranını, tahsis ve satışlarda uygulanacak taksit süreleri ile vade farkını belirlemeye Belediye Meclisi yetkili kılınmıştır.”
  22. Buna göre; mülkiyetleri Belediyemize ait aşağıda tabloda açıklamaları bulunan bağımsız bölümlerin satışlarında uygulanmak üzere;
  23. 1-Alınacak asgari peşinat tutarı oranının % 50 den az olmamak üzere,
  24. 2-Peşin ödemelerde uygulanacak indirim oranının % 10 olması, ödemenin her aşamasında  (geri kalan ödemelerde) de bu indirim oranının uygulanmasına,
  25. 3-Taksitli satışlarda uygulanacak azami taksit süresinin 24 ay,
  26. 4-Taksitli satışlarda uygulanacak aylık vade farkının % 1 olarak kabulü ve bu satışları uygulamak üzere Belediye Encümenine yetki verilmesini uygun gören, Plan ve Bütçe, Hukuk, Çevre ve Sağlık Komisyonları raporu.
  27. (K.NO:116)Emlak ve İstimlak Dairesi Başkanlığının 07.04.2014 tarih ve 548 sayılı; T.C. Orman ve Su İşleri Bakanlığı,  Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü, Orman ve Su İşleri XI. Bölge Müdürlüğü, Samsun Şube Müdürlüğü tarafından “ Vezirsuyu B Tipi Mesire Yerine Ait Kapı Girişi ve Genel Saha Temizliği İşletmeciliği İşleri ” kapsamında ihaleye çıkarılan 35 hektar alanın, 10.01.2012 tarihinde, %51 hisse ile Vezirköprü Kaymakamlığı Köylere Hizmet Götürme Birliği Başkanlığı ve  % 49 hisse ile Vezirköprü Belediye Başkanlığı Ortaklık Sözleşmesi imzalamıştır. Mülga Vezirköprü İl Özel İdaresi ve İlçe Köylere Hizmet Götürme Birliklerinin 6360 Sayılı Büyükşehir Yasası kapsamında kapatılması ve hükümlerini yitirmesi nedeniyle; İlimiz Vezirköprü ilçesi, Vezirsuyu Tabiat Parkı İşletmeciliğinin %51’lik kısmının işletme hakkının Belediyemize, %49’luk kısmının Vezirköprü Belediyesi’ne devredilmesi, Vezirköprü Köylere Hizmet Götürme Birliği ile Vezirköprü Belediye Başkanlığı ortaklığında yapımı gerçekleştirilen Vezirsuyu Turizm ve Rekreasyon Projesi kapsamında satın alınan gezinti teknesi ve müştemilatlarının Samsun Büyükşehir Belediyesine devredilmesi,Vezirköprü Kaymakamlığı Köylere Hizmet Götürme Birliği Devir, Tasfiye ve Paylaştırma Komisyonunun 18.02.2014 tarih, 3 sayılı kararı ile karara bağlanmıştır.   5393 Sayılı Belediye Kanunu'nun 75/d maddesinde "Kendilerine ait taşınmazları, aslî görev ve hizmetlerinde kullanılmak üzere bedelli veya bedelsiz olarak mahallî idareler ile diğer kamu kurum ve kuruluşlarına devredebilir veya süresi yirmi beş yılı geçmemek üzere tahsis edebilir. Bu taşınmazlar aynı kuruluşlara kiraya da verilebilir. Bu taşınmazların, tahsis amacı dışında kullanılması hâlinde, tahsis işlemi iptal edilir. Tahsis süresi sonunda, aynı esaslara göre yeniden tahsis mümkündür. Kamu kurum ve kuruluşlarına Belediyeler, bağlı kuruluşları ve Belediye şirketlerince devir veya tahsis edilen taşınmazlar, kamu konutu ve sosyal tesis olarak kullanılamaz."          (12.11.2012/360/19.md. ile eklenen fıkra) 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu’nun 29.maddesinin 1. fıkrasının 2. cümlesi ile 5323 sayılı Dernekler Kanununun 10. Maddesi belediyeler, il özel idareleri, bağlı kuruluşları ve bunların üyesi oldukları birlikler ile ortağı oldukları Sayıştay denetimine tabi şirketler için uygulanamaz. ” denilmektedir. Bu nedenle; ekteki listede açıklamaları bulunan yapı ve malzemeler ile gezinti teknesi de dahil olmak üzere; İlimiz Vezirköprü İlçesi, Vezirsuyu Tabiat Parkı’nın müştemilatları ile birlikte Belediyemize devir olan %51’lik kısmının, Vezirköprü Belediye Başkanlığı’na 5393 Sayılı Belediye Kanunu'nun 75/d maddesi ve 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu’nun 44. maddesi uyarınca; devrinin yapılmasını uygun gören, Plan ve Bütçe, Hukuk, Çevre ve Sağlık Komisyonları raporu.
  28. (K.NO:117)Ar-Ge Şube Müdürlüğünün 01.04.2014 tarih ve 35 sayılı; Karadeniz Havzası Sınır ötesi İşbirliği 2. Teklif Çağrısı kapsamında Samsun İl Özel İdaresinin IPA Lider Ortağı olduğu ve Romanian Inland Ports Union (Romanya İç Limanlar Birliği) tarafından Romanya Ortak Yönetim Otoritesine sunulan “Tuna- Avrupa ve Asya Ekonomisi Arasındaki Karadeniz Bağlantısı, Karadeniz Alanındaki Temel Büyüme İçin Bir Adım” (Danube – Black Sea Connection of European an Asian Economy ,A Step For Substantial Growth of the Black Sea Area-DABS)isimli TR10C1.01-02/239 Nolu projenin “06.12.2012 tarih ve 28489 sayılı Resmi Gazete’de yayınlanan 6360 sayılı On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi ve Yirmi Yedi İlçe Kurulması ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik yapılmasına Dair Kanun” sebebiyle Samsun İl Özel İdaresinin kapanacak olmasından dolayı Projenin Samsun Valiliği Tasfiye Kurulu Başkanlığının 27.03.2014 tarihli 1/8/3 nolu kararı doğrultusunda Samsun Büyükşehir Belediyesine devri kararlaştırılmıştır. Bu nedenle bahsi geçen proje kapsamında Samsun Büyükşehir Belediyesi Başkanı Yusuf Ziya YILMAZ’ın proje belgelerini imzalamaya, kurumumuzu temsil ve ilzama yetkili kılınmasını uygun gören, Plan ve Bütçe, Hukuk, Çevre ve Sağlık Komisyonları raporu.
  29. (K.NO:118)İnsan Kaynakları ve Eğitim Dairesi Başkanlığının 03.04.2014 tarih ve 207 sayılı; Belediye ve bağlı kuruluşları ile il özel idarelerinin kadro ve pozisyonlarında istihdam edilen kamu görevlilerine, 4688 sayılı Kanunun 32 nci maddesinde yer alan usul ve esaslar çerçevesinde ödenebilecek sosyal denge tazminatının aylık tavan tutarı 14.8.2013 tarih ve 28735 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Kamu Görevlilerinin Geneline ve Hizmet Kollarına Yönelik Mali ve Sosyal Haklara İlişkin 2014 ve 2015 Yıllarını Kapsayan 2. Dönem Toplu Sözleşmesinin Dördüncü Bölüm Yerel Yönetim Hizmet Koluna İlişkin Toplu Sözleşmenin 1 nci maddesinde en yüksek Devlet memuru aylığının (ek gösterge dahil) %100 ‘ü olarak belirlenmiştir. 31.03.2013 tarihinde sona eren Sosyal Denge Tazminatı Sözleşmesinin 1/4/2014 – 31/12/2015 tarihleri arasında yeniden uygulanabilmesi için belirlenen tavan miktarını geçmemek üzere verilmesi ve 4688 sayılı Kanunun 32 nci maddesi gereğince yetkili kamu sendikası ile Belediyemiz ve SASKİ Genel Müdürlüğü adına sözleşme yapmaya Büyükşehir Belediye Başkanının yetkili kılınmasını uygun gören, Plan ve Bütçe, Hukuk, Eğitim Kültür Gençlik ve Spor Komisyonları raporu.
  30. (K.NO:119)Mali Hizmetler Dairesi Başkanlığının 10.04.2014 tarih ve 984 sayılı; Belediyemiz kuruluşu  Samsun Anakent İmar İnş. Madencilik Tic. ve San. Ltd. Şti.’nin 09.04.2014 tarih ve 2014/367  sayılı yazılarında, Samsun Anakent İmar İnş.Madencilik Tic. ve San.Ltd Şti Ortaklar Kurulu’nun 04/04/2014  tarihinde toplandığı,  şirkete ait mevcut asfalt plentinin ekonomik ömrünü doldurmakta olduğu, 6360 Sayılı Yasa gereği Samsun Büyükşehir Belediyesi’nin hizmet vereceği alanlarının artması vb. nedenlerden dolayı mevcut asfalt plentinin üretim kapasitesinin ihtiyaçlara cevap veremeyeceğinin anlaşıldığını ve acilen 1 adet asfalt plenti ve çeşitli makine aksamı satın alınmasına karar verdiği anlaşılmıştır. Yukarıda yapılan açıklamalar ışığında, Samsun Anakent İmar İnş.Madencilik Tic. ve San.Ltd Şti.’nin  bu yatırımları gerçekleştirebilmesi için  6.431.000,00 sermayeye  ihtiyacı bulunmaktadır.       Şirketin mevcut sermayesinin  18.871,000,00’ye çıkartılması, Belediyemiz hisse oranına isabet eden  6.000.103,61’nin  şirketin  hesabına aktarılması  ve  2014 Yılı Bütçesinde sermaye arttırımı için yeterli olmadığı anlaşılan daire başkanlığımızın 08 1 9 04 Kamu Ortaklıkları, Ekonomik Tertibine  3.600.000,00 EK ÖDENEK ilave edilmesi, buna karşılık Gelir Bütçemizin 05 2 2 51 Merkezi İdare Vergi Gelirlerinden alınan paylar, Ekonomik Tertibinin ¨ 3.600.000,00 arttırılması,  böylece Gider Bütçemizin  350.000.000,00’den  353.600.000,00’ye, Gelir Bütçemizin  325.000.000,00’den  328.600.000,00’ye yükseltilmesini uygun gören, Plan ve Bütçe, Hukuk Komisyonları raporu.
  31. (K.NO:120)Çevre Koruma ve Kontrol Dairesi Başkanlığının 11.04.2014 tarih ve 709 sayılı; 6360 sayılı yasa gereği Büyükşehir Belediyemize devredilen, Vezirköprü Belediyesi ve 19 Mayıs Belediyesi mezarlık hizmetleri ile ilgili olarak ve Vezirköprü Belediye Başkanlığı 04/04/2014 tarih ve 1181 sayılı yazı, 19 Mayıs Belediye Başkanlığı 31/03/2014 tarih ve 137 sayılı yazı ile mezarlık hizmetlerinin Belediyelerine devredilmesini talep etmişlerdir.5216 sayılı Büyükşehir Belediye Kanununun 7. maddesinin z bendinin 2. paragrafında  ‘’Büyükşehir Belediyesi birinci fıkrasının (l), (s), (t) bentlerindeki görevleri ile temizlik hizmetleri ve adres ve numaralandırmaya ilişkin görevlerini Belediye Meclis Kararı ile İlçe Belediyelerine devredilebilir, birlikte yapabilirler’’ denilmektedir. İlgili maddeye istinaden, Vezirköprü Belediyesi mezarlık hizmetlerinin Vezirköprü Belediye Başkanlığına, 19 Mayıs Belediyesi mezarlık hizmetlerinin 19 Mayıs Belediye Başkalığına devredilmesini uygun gören, Plan ve Bütçe, Hukuk, Çevre ve Sağlık Komisyonları raporu.
  32. (K.NO:121)Çevre Koruma ve Kontrol Dairesi Başkanlığının 11.04.2014 tarih ve 710 sayılı; 6360 sayılı yasa gereği Büyükşehir Belediyemize devredilen Alaçam Belediyesi, Vezirköprü Belediyesi, Kavak Belediyesi, Ladik Belediyesi ve 19 Mayıs Belediyesi mezbaha hizmetleri ile ilgili olarak Alaçam Belediye Başkanlığı 08/04/2014 tarih ve 64 sayılı yazı, Vezirköprü Belediye Başkanlığı 04/04/2014 tarih ve 1181 sayılı yazı, 19 Mayıs Belediye Başkanlığı 31/03/2014 tarih ve 127 sayılı yazı, Kavak Belediye Başkanlığı 10/04/2014 tarih ve 584 sayılı, Ladik Belediye Başkanlığı 10.04.2014 tarih ve 168 sayılı yazı ile mezbaha hizmetlerinin Belediyelerine devredilmesini talep etmişlerdir.      5216 sayılı Büyükşehir Belediye Kanununun 7. maddesinin z bendinin 2. paragrafında  ‘’Büyükşehir Belediyesi birinci fıkrasının (l), (s), (t) bentlerindeki görevleri ile temizlik hizmetleri ve adres ve numaralandırmaya ilişkin görevlerini Belediye Meclis Kararı ile ilçe belediyelerine devredilebilir, birlikte yapabilirler’’ denilmektedir. İlgili maddeye istinaden Alaçam Belediyesi mezbahane hizmetlerinin Alaçam Belediye Başkanlığına, Vezirköprü Belediyesi mezbahane hizmetlerinin Vezirköprü Belediye Başkanlığına, 19 Mayıs Belediyesi mezbahane hizmetlerinin 19 Mayıs Belediye Başkalığına, Kavak Belediyesi mezbahane hizmetlerinin Kavak Belediye Başkalığına ve Ladik Belediyesi mezbahane hizmetlerinin Ladik Belediye Başkanlığına devredilmesini uygun gören, Plan ve Bütçe, Hukuk, Çevre ve Sağlık Komisyonları raporu.

T.C. Samsun Büyükşehir Belediyesi

Samsun, Türkiye'nin en kalabalık on altıncı şehri ve Karadeniz'in Orta Karadeniz Bölümü'nde yer alır.

samsun, 19 mayıs, alaçam, asarcık, atakum, ayvacık, bafra, canik, çarşamba, havza, ilkadım, kavak, ladik, salıpazarı, tekkeköy, terme, vezirköprü, yakakent, belediye, büyükşehir, samsun büyükşehir belediyesi, karadeniz,