Raylı Sistem Erken Açılacak

14 Haziran 2010 Pazartesi | Haberler | |

2008 yılı Kasım ayında başlanan, 130 milyon euroya mal olacak projenin yüzde 85'i tamamlanırken, 2011 yılında tamamlanması programda olan raylı sistem, çalışmaların hızla ilerlemesi nedeniyle 10 Ekim 2010 tarihinde açılması planlanıyor.

Raylı Sistem Erken Açılacak

2008 yılı Kasım ayında başlanan, 130 milyon euroya mal olacak projenin yüzde 85'i tamamlanırken, 2011 yılında tamamlanması programda olan raylı sistem, çalışmaların hızla ilerlemesi nedeniyle 10 Ekim 2010 tarihinde açılması planlanıyor. Samsun Hafif Raylı Ulaşım Sistemi'nin uzunluğu vilayet binası ile üniversite arasında toplam 16 kilometre olacak. Sistemde maksimum hız saatte 70 kilometre, ticari hız saatte 29 kilometre olarak kullanılacak ve pik saatlerde her 4 dakikada bir hizmet verecek olan trenler için 21 durak yer alacak. Günde ortalama 80 bin yolcunun taşınması planlanan projede, metrekareye 6 kişi olmak üzere her vagonda 280 kişi yolculuk edecek. Güzergahta yaya ve araç trafiklerinin ise aksamaması önlemler alınarak yayalar için korumalı bölümlerde her 250 metrede bir asansörlü üst geçit yapılacak, araçların geçişi için notalar belirlenerek. Gar ve Liman Kavşağı arasında yayalar için hiçbir engel olmadan sahile ulaşımın sağlanması için gerekli çalışmalar yapılırken, araçlar ise bu iki kavşaktan sahil yoluna geçecek. Proje hakkında bilgi veren Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Kenan Şara, projenin başlangıç aşamalarında çok sayıda eleştiri alındığını ama şuan eleştiri yapanların projenin büyük ölçüde tamamlandığını görmesi, sorun oluşturmayacağını anlamaları üzerine yanlış açıklamalar yaptıklarını fark ettiklerini söyledi. Projenin uygulanmasıyla şehrin denizle olan bağının kopacağı, şehri ikiye böleceği yönünde yanlış düşüncelerin oluştuğuna dikkat çeken Şara, "Biz hep insanlarımıza söylenenlerin yanlış dolduğunu anlatmaya çalıştık. Şuan dediklerimizin doğru olduğu ortaya çıkıyor. Gar ve Liman kavşaklarından araçla sahile giriş olacak, dolmuş hatları azalacak. Bizim insanlarımız bir şeyi görmeden, yaşamadan inanamıyor. Kötü olan düşüncelere daha çabuk meylediyorlar. Doğru bildiğimiz yolda ilerledik. Atatürk Kültür Merkezi (AKM) ve Gar Kavşağı arasında hiçbir engel olmadığını vatandaşlarımız gördü. Mimarlar Odası bizi mahkeme verdi. Liman Kavşağı’na viyadük yapılmasına karşı çıktılar. Mahkeme bizi haklı gördü, lehimize karar verdi. Biz her şeyi diyalogla halletmeye çalışıyoruz ama çözüm bulamıyoruz" dedi.

OMÜ'YE ÇIKMASI İÇİN UĞRAŞTIK
Belediyenin doğru uygulamalar yaptığını, halkın gördüğünü ifade eden Şara, bazı kesimlerin raylı sistemin üniversiteye çıkmaması ve Atakum geçişle ilgili eleştirilerine yönelik ise şu açıklamaları yaptı: "OMÜ'ye raylı sistem neden çıkmıyor? Bura da amaç yolcunun üniversiteye çıkması. Üniversitenin yamacına oluşturacağımız duraktan, yolcuları modern araçlarla taşıyacağız. Bu sistemler dünyanın birçok yerinde uygulanıyor. Raylı sistemin her yere ulaşacağı diye bir şey yok. Avrupa'da bir yere üç araç değiştirilerek gidilen noktalar var. Raylı sistemin OMÜ'ye çıkması için çok uğraştık ama yüzde 14 eğimli bir yere trenin çıkması imkansız. Neden viyadük yapılmadı? Neden altından delinip yürüyen merdiven konulup ulaşım sağlanamadı? diye sorular sorulabilir. Mühendislikte çözümler bulunabilir. Atakum ilçe geçişiyle ilgili aynı şeyler söylendi. İlçe bölündü, ulaşım sağlanamıyor, neden yerin altından yapılmadı? Bunların hepsinin bir maliyeti var ve bilinmiyor. Belediye yani Samsun halkı bunu ödeyecek. Kaynakları akıllıca kullanmalıyız. Projeye 5-10 yıl sonra tam anlamıyla ihtiyaç olacak. Biz ihtiyaç tam doğmadan, önceden gerçekleştirmiş olacağız. Gelecekte çok daha pahalıya mal olacak projeyi ekonomik bir şekilde çözüyoruz."

10 EKİM'DE FAALİYETE BAŞLIYOR
Projede yüzde 85 oranında fiziki tamamlanma sağlandığını, 2011 yılında bitirilmesi planlanan Hafif Raylı Sistem Projesi'nin 1 yıl erken biteceğini, 10 Ekim 2010'da hizmete gireceğini dile getiren Kenan Şara, beklenmedik bir aksilik olmaması, halinde 2010 yılının raylı sistem yılı olacağını kaydetti.
16 kilometrelik güzergahta, 16 trenin hizmet vereceğini dile getiren Şara, "Araçlar yolcu kapasitesine göre artırılacak. 4 tren şuan geldi. Ekim ayına kadar 14 adetinin gelmesi planlanıyor. 2 tanesi daha sonra gelecek. Araçlar dünyanın her yerinde kullanılan modern trenler. Metrekareye 6 kişiden, 280 yolcu taşınabilecek. Atakum bölgesinde yaya geçişleriyle ilgili vatandaşların bazı tepkileri oluyor. Bu bilgisizlikten kaynaklanıyor. Her 250 metre bir üst geçitler yapacağız. Ön çalışmalarını yürütüyoruz. Üstgeçitler yaşlıların ve engellilerin kullanabilmesi içinde asansörlü olacak. Ayrıca güzergahta raylı sistemle birlikte üniversiteye alternatif yolda açmış olacağız. Buradan da ulaşım sağlanabilecek" dedi.

IHLAMUR KÖPRÜSÜ
Baruthane mevkiinde Atatürk Bulvarı üzerindeki Ihlamur Bulvarı’na bağlantı yolu yapıyla ilgili bilgi veren Şara, projenin daha önceden planlandığını raylı sistemle birlikte hayata geçirildiğini vurguladı. Projenin ikinci bulvarın başlangıç noktası olacağı bilgisini veren Şara, "Ihlamur Bulvarı viyadük ve kavşağı, Eğitim Fakültesi, Atatürk Bulvarı ve Baruthane Mahallesi'nde oturan vatandaşların ulaşımını çözmek için yapıyoruz. 1.5 milyon TL'ye mal oldu. Bafra Caddesi’ni bölünmüş yol yapmıştık. Viyadükle birlikte bağlantısı sağlandı. Her şeyi günlük değil, geleceğe doğru planlıyoruz" diye konuştu.

SAMSUN HAFİF RAYLI SİSTEM PROJESİ
130 milyon euroya mal olacak projenin 65 milyon euroluk ilk kredi anlaşması Avrupa Yatırım Bankası ile yapıldı. 30 milyon euroluk 2. kredi anlaşması ise OFİD ile sağlandı. 20 milyon euroluk kredi için görüşmeler sürerken, 15 milyon euroluk bölümü belediye tarafından karşılanacak. Alsim Alarko (Türkiye) ve Ansaldo Brede (İtalya) konsorsiyumunun yapımını üstlendiği ve Yüksek Proje (Türkiye) ile Loise Berger (Fransa) firmalarının müşavirlik ve kontrollük hizmetlerini vereceği projede yolcu taşımacılığında günde 80 bin kişinin taşınması planlanıyor. Sistem içerisinde yer alacak olan 16 adet raylı sistem trenleri planlanırken, sistem faaliyete geçtiğinde 8 geliş, 8 geliş olarak hizmet verecek. Hattın 50 bin kilovatlık elektrik gücü için sistem üzerinde 13 adet trafo merkezi olacak. Proje bittiğinde, 207 bin metre küplük kazı, 99 bin metre küplük dolgu yapılmış olup, 30 bin 347 metreküp beton, 2 bin 787 metre yüzlük fore kazık, bin 766 metre 60'lık zemin çivisi ve bin 814 metreküp püskürtme beton kullanılmış olacak. Yapım çalışması devam etmekte olan Samsun Hafif Raylı Sistem Projesi kapsamında, Gar, Cumhuriyet Meydanı, Opera, Liman, Gençlik Parkı, Fener, Baruthane, Eğitim Fakültesi, Karayolları, Denizevleri, Atakum Belediyesi, Cumhuriyet Mahallesi, Türkiş, Ömürevleri, Çobanlı, Atakent, Yeni Mahalle, Kurupelit, Pelitköy, Körfez ve Üniversite durakları hizmet verecek.

Raylı Sistem Erken Açılacak
Raylı Sistem Erken Açılacak
Raylı Sistem Erken Açılacak

T.C. Samsun Büyükşehir Belediyesi

Samsun, Türkiye'nin en kalabalık on altıncı şehri ve Karadeniz'in Orta Karadeniz Bölümü'nde yer alır.

samsun, 19 mayıs, alaçam, asarcık, atakum, ayvacık, bafra, canik, çarşamba, havza, ilkadım, kavak, ladik, salıpazarı, tekkeköy, terme, vezirköprü, yakakent, belediye, büyükşehir, samsun büyükşehir belediyesi, karadeniz,