Başkan Yılmaz, Yeni Yatırımları Basın Mensuplarına Tanıttı

21 Mart 2011 Pazartesi | Haberler | |

Samsun Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Ziya Yılmaz, kentte yapılan yeni yatırımları basın mensuplarına yerinde anlattı.

Başkan Yılmaz, Yeni Yatırımları Basın Mensuplarına Tanıttı

Samsunum1 isimli gemide yapılan kahvaltının ardından Başkan Yusuf Ziya Yılmaz, basın mensuplarına Eski Otogar Alanı, Kent Müzesi, Batı Park Amazon Adası, Doğal Taş Elemanları Üretim Fabrikası, Atakent Alanlı Taş Ocağı, Kurupelit Yat Limanı, Adnan Menderes Sahil Yolu inşaatını gezdirdi.
Samsun'un nüfus bakımından Türkiye'nin 15. büyük ili olduğunu, ekonomik olarak bakıldığında 22. sırada yer aldığını ifade eden Başkan Yılmaz, ekonomik anlamda da 15. sırada yer alabilmek için önümüzdeki 3-4 yıllık süreçte yıllık ihracatının 1 milyar dolara ulaşması gerektiğini söyledi. Samsun'un halen 400 milyon dolar civarında ihracatının olduğunu, önümüzdeki 10 yılın sonunda hedeflerinin 2 milyar dolar olduğunu ifade eden Başkan Yusuf Ziya Yılmaz, "İnşallah bu hedefe hep birlikte ulaşırız" dedi.

Kurupelit'te yapımı devam eden mendireğin ihaleye verilmesi halinde maliyetinin yaklaşık 20 milyon lira olduğunu, bunu kendi imkanlarıyla 6 milyon liraya mal edeceklerini belirten Yusuf Ziya Yılmaz, "Zaten şuanda ihaleye vermeyi düşünsek dahi hazırda böyle bir paramız yok. Mendirekte kullanılan taşları kendi araçlarımızla Atakum'daki taş ocağımızdan getiriyoruz. Burası tamamlandığında şehre müthiş bir görsellik katacak. Ayrıca, Türkiye'nin en modern taş fabrikasını kurduk. Doğal Taş Elemanları Üretim Fabrikası’nda işlediğimiz taşları Nebiyan Dağı'ndan getiriyoruz. Burada 1 asır ihtiyacımızı karşılayacak taş ocağını belediye olarak şahıstan satın aldık. Buradan çıkarttığımız taşları fabrikamızda işliyoruz. Önümüzdeki 3-4 yıl içinde sokaklarımızı, caddelerimizi bu taşlarla nakış nakış işleyeceğiz. Aynen batı ülkelerinde olduğu gibi sokaklarımız ve caddelerimiz modernize edilecek. O zaman insanlarımız 'Bu şehir bu hale nasıl geldi' diyecekler. Türkiye'de Doğal Taş Üretim Fabrikası olan tek belediyeyiz. Burada 80 kişiye iş imkanı doğdu. İstihdamın yanında yıllık olarak bu fabrikadan 1 milyon liranın üzerinde kar yapıyoruz. 2011 yılı sonu itibariyle buradan beklediğimiz kar 1.5 milyon liradır" diye konuştu.
Kent Müzesi hakkında da bilgi veren Başkan Yılmaz, "Türkiye'nin diğer büyük şehirlerinde olup da bizde olmayan, sosyokültürel amaçlı ve turizm altyapısına da büyük oranda katkı sağlayacağını düşündüğüm kent müzesi bir eksiğimizdi. DDY'ye ait eski Demirspor Lokali'ni bu amaçla bir protokol ile devralalım istedik. Fakat uzadı münasebetler, sonuçta kamulaştırdık orayı, tahliye ediyoruz. Orada modern bir Kent Müzesi yapacağız. Mayıs ayında Tarihi Kentler Birliği Toplantısı Samsun'da olacak. Bu kent müzesini orada biraz daha ayrıntılı konuşacağız. Samsun M.Ö. 30 yılında bir balıkçı kasabasıymış. M.Ö. 300 yılında balıkçı kasabasının küçük bir maketini orada göreceksiniz. O maketten başlayacak ve Samsun büyüyecek. Onları maket maket orada göreceksiniz. Sanattan kültüre, ticaretten sanayiye kadar bütün kentin 2 bin yıllık tarihini maketler halinde bir görsellikte seyredeceksiniz" şeklinde konuştu.

“RAYLI SİSTEM KENTİN MALI”

Raylı sistemin 2012 yılının sonuna kadar Belediyeevleri'ne kadar uzatılacağını açıklayan Yılmaz, şöyle konuştu: “Raylı sistemi kentin doğusuna doğru uzatacağız. Bir büyük viyadük yapacağız. Mert Irmağı'nın üzerindeki köprüyü kullanacak olan tren Bandırma Müze Gemi'ye kadar gidecek. 2012 yılında bitireceğiz bu çalışmayı. Raylı sistem günlük 40 bin yolcuya çıktı. 560 bin yolcudan sonra sistemi kentin batısına doğru uzatma çalışmalarına başlayacağız. İlk başlangıçta bazı reaksiyonlarla karşılaştık. Minibüs taşımacılığı modern kentlerde olan bir taşımacılık değil. Raylı Sistem, Samsun'da 1875 yılından beri konuşulan bir süreçtir. 2 sene içerisinde düşünüp, yaptığımız bir olay değil. Bugüne kadar ulaşım işini yapan bütün minibüs, otobüs gibi ulaşım pastasından yararlanan arkadaşlar bu süreci biliyorlar. Biranda gerçekleşmiş bir olay değil. Minibüsçü ve diğer taşımacı unsurlara, "şehrin ulaşım altyapısını modernleştireceğiz, bundan ötürü mağdur olabilirsiniz, şimdiden otobüsleşerek belki başlangıçta azıcık sıkıntılar çekeceksiniz ama biz size destek olacağız, buna kendinizi alıştırın' dedik. Plaka rantının kazancı dolayısıyla bu işe yatırım yapmış olan unsurlar, bizim söylediklerimize kulaklarını tıkadılar. Bu kadar büyük bir mücadeleyi veren bizler bu ulaşım meselesini planlayarak geliştirmek durumundayız. Raylı sistemi yaptıktan sonra Atakum'da büyük bir inşaat patlaması oldu. Birden bire bütün Atakum'daki rant yüzde 30'lar seviyesinde yükseldi. Bir daire 100 bin lirayken, 130 bin lira oldu. Raylı sistem diğer sistemlerin rakibi değil. Böyle bir rekabet anlayışı asla yok. Şu istasyonun yanından bir de minibüs geçecekse o zaman bunu niye yaptık burada. Raylı sistem kentin malı. Raylı Sistem zarar ederse, şehrin insanı zarar eder. Raylı sistem, şehrin gelişimine katkı verdiği gibi çocuklarımızın da rahat ulaşımını sağlıyor. Diğer taşımacılar da bununla rekabet etmek yerine 'bununla nasıl beraber olabiliriz, biz otobüsleşerek raylı sistem hattına dikey olarak yolcu taşımak gibi bir konuda yeni şeklimizi alırız' diye bir şekle dönüşmeleri lazım. Dönüşecekler; bunun başka bir şekli de yok."

 

Başkan Yılmaz, Yeni Yatırımları Basın Mensuplarına Tanıttı
Başkan Yılmaz, Yeni Yatırımları Basın Mensuplarına Tanıttı
Başkan Yılmaz, Yeni Yatırımları Basın Mensuplarına Tanıttı

T.C. Samsun Büyükşehir Belediyesi

Samsun, Türkiye'nin en kalabalık on altıncı şehri ve Karadeniz'in Orta Karadeniz Bölümü'nde yer alır.

samsun, 19 mayıs, alaçam, asarcık, atakum, ayvacık, bafra, canik, çarşamba, havza, ilkadım, kavak, ladik, salıpazarı, tekkeköy, terme, vezirköprü, yakakent, belediye, büyükşehir, samsun büyükşehir belediyesi, karadeniz,