Başkan Yılmaz, Projeler Hakkında Bilgi Verdi

27 Şubat 2010 Cumartesi | Haberler | |

Ulusoy Volvo Karadeniz Bölge koordinatörü Temel Uzlu Ankara yolu üzerin’de yeni açılan Volvo tesislerinde Samsun Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Ziya yılmaz ve davetliler ile sabah kahvaltısında bir araya geldi.

Sabah Kahvaltısına Birçok İş adamı katılırken Samsun Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Ziya Yılmaz Samsun’da yapılmakta olan ve yapım aşaması’nda bulunan birçok projeyi anlattı. Büyükşehir Belediye Başkanı Yılmaz “İlk önce Temel Uzlu kardeşimizi bizleri böyle sabah kahvaltısı’nda bir araya getirdiği için çok teşekkür ediyorum. Ve ben bu kadar güzel bir ortamı görünce ben’de sizinde merak edeceğinizi tahmin ettiğim ve şehrimizin şuanda meşgul olduğu ve uğraştığımız, olaylarıyla ilgili, sizlere bilgi vermeyi bir fırsat görüyorum. Değerli arkadaşlarım Samsun’da Samsun özelinde hakikatten,ülkemizin içinde bulunduğu çeşitli sıkıntılara rağmen samsun genelinde dağa önce yarattığımız kaynaklarla, bir takım imkanlarla,şehrimizin ihtiyacı olan hizmetleri sürdürüyoruz. Ve kaynaklar üretmeye devam ediyoruz,belediyelerin yerel yönetimlerin son yıllarda vergi performansı düştü ülkemizde yani insanlar ticari faliyetlerininde performanslarının düşmesinden olsa gerek hakikatten gelirlerimiz azaldı. Biz belediyeler azalan gelirlerimizi telefi etmek için yeni kaynaklar üretmeye çalışıyoruz krediler. kullanmaya çalışıyoruz,elimizde bulunan atıl kapatiseleri para dönüştürmeye çalışıyoruz ve buna hakikatten mecburuz,bu atıl ortamda bu durgun ortamda bu kapatiseleride paraya çevirerek kalkınacak bir iş değil diye düşünüyoruz. bizlerinde çok kıymetli yerleri var satılabilecek yerlerimiz var,ama bu ortamda buraları paraya çevirmenin çok ticari anlamda karlı bir iş gibi gözükmediğini görüyorsunuz,örneğin Ankara yolu üzerinde bildiğiniz gibi bu gıda toptancılarının hemen karşısında bizim 12 dönüm olan bir yerimiz var mesela burası bir benzin istasyonu yeri burası,şimdi burayı satmaya kalksam hakikaten sonuçta ne edeceği bellidir. Yani bugün bu tür yerleri paraya çevirmek şu iktisadi ortamda çok karlı olmadığı için yapmıyoruz. Ve birçok yerlerde arazilerimiz var bunları bugünün ortamında paraya çevirmek hakikaten doğru değil,ama paraya çok ihtiyacımız var şuanda yürüttüğümüz projeleri organize edebilmek için,sadece Raylı sistemin KDV’si dolayısıyla ayda 2 trilyona yakın KDV ödememiz gerekiyor. Arkadaşlar ben sizlere Büyükşehir’in ödeme Profiliyle ilgili bilgiler verim,Büyükşehir belediyesinin ayda bu devlet toplamından gelen paranın toplamı 5 Trilyon civarında bu çok düşük bir rakam cünki biz 2,5 Trilyon lira maaş ödüyoruz,yılda aşağı yukarı 5 Trilyon lira akaryakıta para veriyoruz, yani bunu aylara dönüştürürseniz ayda 400 Milyara yakın akaryakıta para veriyoruz, 400 Milyon civarında elektrik’e para veriyoruz elektrik’e neden bu kadar büyük para veriyoruz Üniversiteden itibaren,Petrol ofise kadar kanalizasyon pompalıyoruz durmadan pompalar ile birlikte buralarda deşarj etmemek için bu şehrin önünde kanalizasyona akıtmamak için,ayda 400 milyar lira o elektrik motorların çektiği elektriğe bedel ödüyoruz,aylık en az 1,5 trilyona yakın hak ediş ödemelerimiz var,yani yaptığımız inşaat faaliyetleri doğrultusu’nda. dolası ile bu iktisadi faaliyeti yönetmek kalıcı bir takım kaynak teminleri sayesinde mümkün.”dedi

Tekel Sigara Fabrikası Halloldu
Büyükşehir belediye başkanı Yusuf Ziya Yılmaz Eski tekel fabrikasının olayının hallolduğunu ve Torullar ile Türkmol ortaklığı sigara fabrikasının 30 Yıllık iltifat hakkını aldığını söyledi.Yılmaz “Bildiğiniz gibi Eski tekel sigara fabrikasını Torullar ve Türkmol ortaklığında 30 yıllık iltifat hakkını aldı ihale oldu,ihalede şartname şöyleydi,sigara fabrikasının kompleksinin önünde 5 bin metre karelik bir otopark vardı,bu otoparkı  iki katlı yer altı otoparkı haline getirip yani şuandaki platformu bir otel ve alışveriş merkezi önü gezinti alanı olarak düzenlemeyi  ve iki katlı otoparkı içeriyor şartname otoparkın yapım ve gelirleri Büyükşehir belediyesi tarafından işletilecek şartı vardı ve Büyükşehir belediyesi olarak cirodan bir pay istiyorduk,ilk 10 yıl %4 ikinci 10 yıl %6 üçüncü 10 yıl ise %9 cirodan pay almaya dönük olan bir şarttı bizim şartnamemiz ve sigara fabrikasını sonuçlandırdık. Burada Otel ve alışveriş merkezi olacak burada tahmin ediyorum buraya bir butik otel inşa edecekler ve alışverişi dağa fazla arttıracaklardır.Gazi Caddesini  Zafer sineması’ndan  Ykm’in köşesinden itibaren yayalaştıracağız ve taşıt trafiğini Ykm’in köşesinden tersine denize doğru çevireceğiz yani Osmaniye caddesinde ırmak caddesinden  yukarıya doğru trafiği tersine cevirceğiz aşağıya dönecek ve divan pastanesinin önünden cumhuriyet meydanına katılacak araçlar  yani Samsun İl özer idarenin toplantı salonunun olduğu yerin arkası’ndan, Cumhuriyet meydanına katılacak taşıtlar.Ve gazi caddesi çok şık ve pres dişli bir alan haline gelecek.Proje 30 aylık bir süreyi kapsıyor ama bu insanlar biz burayı kısa sürede yapıp bitirirsek avantajımız olduğunu düşünüyoruz ve burayı 1 yılın içerinde bitireceğiz diye bir iddiada bulunuyorlar sözleşme 30 ay ilk 6 ay içerisinde inşaat ruhsatını almadıkları taktirde,teminatlarının irat kaydetme yetkimiz var.Tabi amacımız teminatlarının irat kaydedilmesi işe değil işi yaptırmak adamların önündeki engelleri kaldırmak için var gücümüz ile çalışacağız ve burayı şehrimize kazandırmaya çalışacağız”dedi.

Eski Otogar Alanı Rönesans Grubu İle Son Noktaya Geldi
Büyükşehir belediye Başkanı Yusuf Ziya Yılmaz Eski otogar ve sebze meyve halinin Bulunduğu yer ile bir gelişmenin kaydedildiğini söyledi.Yılmaz “eski sebze meyve halini bizden satın alanlar burayı devretmek istiyorlar ve devretmek ihtiyaçlarını ortaya koyduklarından buyana karşılaştıkları bize getirdikleri en ciddi devralma isteğini ortaya koyan grup  Rönesans diye bir grup koydu.,Rönesans grubu ile işi son noktaya getirdiler,tahmin ediyorum önümüzdeki hafta bize gelecekler ve bir sürü uzatma başvurusunda bulunacaklar. Aramızda şartname gereği bize ödemeleri gereken bir cezai muide var,o cezai muide yi istemesek de şartname gereği almak zorundayız.Ve onu kendi aralarında anlaşacaklar ve ceza 11 milyon dolar civarında olduğu için ceza ödeyecekler bize,burada bizim amacımız  yapabileceğimiz bütün faydaları,akılları vererek bu işi başlatıp oradaki atıl kalmış olan o noktayı şehrimize kazandırmak.

Raylı Sistem’de İlk Treni Şubat Ayında Hat'da Koyacağız
Büyükşehir Belediye Başkanı yılmaz Raylı sistemin Belediye evleri kavşağına uzamasını istediğini ve bu yönde Devlet Demir Yolları ile çalışmalarının sürdüğünü söyledi.Yılmaz “Tren imalatçısı firması 2 gün önce bizlere bir yazı gönderdi.Ben tahütünde olan trenlerin ilk kombisini şubat ayının sonunda göndereceğim,bana 2,5 metre yol hazırlayın treni yolunuzda test edeceğim diye bir yazı gönderdi,eski tekel iradesinin bulunduğu depoyu bitirmemizi ve 2,5metre’de kendilerine yol teslim etmemizi istiyorlar ve onun için bu depoyu çok hızlandıracağız bu önümüzdeki 2 ay içerisi’nde.Depo Trenlerin sil küle ettiği alanın vaz geçilmez bir parçası,depo eksik olduğu taktirde trenlerin işletme,kaldırılma ve yapımlarının bakılma ve düzenleriyle ilgili mekanik işler tamamlanmamış oluyor,ve onun için Vagon imalatçısı depoyu da bizden istiyor.Ve bizde önümüzdeki şubat ayının sonunda bitireceğiz diye düşünüyoruz.Gördüğünüz gibi viyadüklerinin elevasyonları bitti.eğitim fakültesinin oradaki köprünün inşaatı başladı,tahmin ediyorum 2ay içerisinde hem eğitim fakültesinin oradaki köprü hem gençlik parkının oradaki uzun viyadük bitecek.böylece ilk Tireni şubat ayının Sonunda hatta koyacağız Ve şehir böylece Trenini tanımış olacak,mayıs ayında 3 komple dağa gelecek eylül ayında ise geri kalanlar gelecek.Yani bizim 16 adet trenimiz var 16 trenin 16’ısıda Eylül ayında tamamlanacak ve Eylül ayında Allah’tan bir aksilik olmasa açılışını gerçekleştireceğiz”dedi. Yılmaz “Projenin şu aşamada merak edeceğiniz bir boyutuda Belediye evlerine kadar o bandırma müze gemisine kadar,uzatılması imkanını mutlaka merak ediyorsunuzdur,ve bunu bende istiyorum biraz bir şeyler hallettik,ama parasal açıdan yani ihale kapsamında olmayan bir ilave kesim olduğu için biz yapacağız orayı ve neresinden bakarsanız bakın aşağı yukarı 5 milyon dolar civarında para tutuyor,onun kolaylaşa bilmesi için devlet demir yollarının orda Çarşamba eski kullanılmayan bir hattı var biz o hattın raylarını yenileyelim,oraya bir katan el hattı döşeyelim ve böylece maliyeti biraz azaltırız,gidiş gelişli değil tek hatlı olarak düşünüyoruz ve bunun içinde Devlet demiryolları ile görüşüyoruz.Bu tren yolu çift hatlı ve bu tren hattında gelişli gidişli tren silkilasyonu olacak.Siz bir durakta durdunuz,baktınız tren geçti yetişemedim dediniz ondan engeç 5dk sonra bir başka tren gelecek ve 16 tren çalıştırmanın esprisi burada yani yolcu istasyonda beklemeyecek.Trenlerin her biri 2,5milyon Euro civarında para tuttu,ve 8 tren gelişte 8 tren gidişte olacak,ve  Şel kavşağından Üniversitenin altındaki nizamiyeye  kadar 31dk’ulaşmış olacağız.ve Üniversitesinin orda indiğinizde aynı o bilet ile indiğiniz her trenin akabinde orda var olan bir servis arabası olacak ve sizleri ve öğrencileri yurtlara kadar taşıya bilecek”dedi.

Başkan Yılmaz, Projeler Hakkında Bilgi Verdi

T.C. Samsun Büyükşehir Belediyesi

Samsun, Türkiye'nin en kalabalık on altıncı şehri ve Karadeniz'in Orta Karadeniz Bölümü'nde yer alır.

samsun, 19 mayıs, alaçam, asarcık, atakum, ayvacık, bafra, canik, çarşamba, havza, ilkadım, kavak, ladik, salıpazarı, tekkeköy, terme, vezirköprü, yakakent, belediye, büyükşehir, samsun büyükşehir belediyesi, karadeniz,